Üzleti tanácsadás

Az üzleti kihívásokra csak holisztikus látásmóddal tudunk hatékony választ adni, egyszerre kell vizsgálnunk a szervezeti felépítést és a cégkultúrát, a munkatársak motivációit és az érdekeltségi rendszereket, az üzleti folyamatokat és az azt támogató IT rendszereket. Az új működési modell kialakítására vonatkozó projektjeink során ezzel a hozzáállással tudtunk sikert elérni és ügyfeleinknek valós hozzáadott értéket teremteni.

A kihívás

A jelenlegi piaci környezet nagyon gyorsan változik. Életbevágó fontosságú a gyors reagálás, a rugalmasság. De hogyan lehetne gyors és rugalmas egy hatalmas, központosított szervezet? Ügyfelünk a hazai telekommunikációs piac vezető szereplője, mégis meggyűlt a gondja a kisebb helyi internet- és televízió-szolgáltatókkal. A területileg eltérő konkurencia-tevékenységekre hogyan lehet egy központosított szervezettel reagálni?

A megoldás

Felmértük és elemeztük az értékesítési szervezet (irányítás, saját és partnerbolt-hálózat, ügynökhálózat) hatékonyságát és a kapcsolódó folyamatokat. Részleges decentralizációt javasoltunk. Hiszen ott születhet a gyors és hatékony reakció, ahol az adott konkurens tevékenykedik, ahol első kézből kapjuk az információt, ahol tisztában vagyunk az ellenlépés lehetőségeivel. Közösen megterveztük az új üzleti folyamatokat a marketing, az értékesítés és a műszaki területek számára is a konkurencia-tevékenységre történő hatékonyabb reagálásért. Alaposan előkészítettük az átállás kényes fázisát. Végrehajtottuk a teljes értékesítési szervezet átalakítását a koncepcionális tervezéstől a bevezetésig. A piaci reakció ideje lecsökkent két hónapról két hétre. A regresszív értékesítési trendeket sikeresen visszaszorítottuk. Új lehetőségeket és tartalék kapacitásokat azonosítottunk.

IT megoldásszállítás

Az IT projekteket is csak az üzleti célok teljeskörű megértése után lehet hatékonyan megtervezni és irányítani. Tanácsadói és fejlesztői csapatunk ügyfeleink segítségére van a megoldás megtervezésétől a technológia kiválasztásán át a teljes projekt életciklusában, így garantálva a határidőre történő minőségi szállítást.

A kihívás

Ügyfelünk, egy telekommunikációs vállalat, új, dobozos Sales Force Automation (SFA) rendszert vásárolt az értékesítési folyamatok támogatására a vállalati ügyfelek szegmenseiben. De hogyan lesz egy dobozos termék egyen-megoldásából személyre szabott, igazi Megoldás? Ki fog közvetíteni az IT és az üzleti területek között? Ki oldja fel az ellentmondásokat, ki ad javaslatokat a felmerülő problémákra?

A megoldás

Ügyfelünk felismerte a problémát, és olyan partnert keresett projektjéhez, aki az üzleti megoldást és az IT szakértelmet együttesen tudja képviselni. Megtiszteltek minket a bizalmukkal, és a BCA egységes megoldást szállított. Üzleti tanácsadóink felmérték és megértették az értékesítési folyamatokat. Az üzleti folyamatok jól strukturált dokumentálása segítette ügyfelünket a megoldás megértésében, és jelentősen csökkentette a későbbi félreértések lehetőségét. Fejlesztőink az adott IT termék legjobb szakértői, így ügyfelünk igényeire szabottan a legjobb megoldásokat tudtuk szállítani. Egy személyben vállaltuk a teljes projektért a felelősséget, így nem lehetett gond a szállítók közötti egymásra mutogatással, és határidőre bevezettük a rendszert. Az üzleti terület felhasználóival folyamatos volt a kommunikáció, ezért lehetett magas az elégedettség is. El tudtuk érni, hogy a kifejlesztett funkciók 100%-a hasznosult a rendszer bevezetése után.

Tesztelés és QA

Az IT megoldások valós minőségbiztosítása és biztonságos élesbe állítása csak E2E megközelítéssel lehetséges, ahol az üzleti és IT követelményeket megértve készülnek el a teszt tervek, forgatókönyvek, és kerülnek kifejlesztésre a performancia és automata tesztek, végrehajtásra a manuális tesztek. A határidők betartásához hatékony managementre van szükség, ami képes biztosítani a környezetek és teszt adatok időbeni rendelkezésre állását, a fejlesztők hatékony hibajavítását, a hibák megfelelő priorizálását.

A kihívás

Egy külföldi szállító dobozos termékbevezetést végzett egyik ügyfelünknél, a BCA kapta a megbízást a bevezetés kapcsán a teljeskörű minőségbiztosításra. Egy több szereplős projekt, ahol eltérő cégek eltérő kultúrájú munkatársait kell koordinálni úgy, hogy ezekkel a kollégákkal nincs meg a személyes kapcsolat, mert a világ különböző pontjain ülnek, minden esetben nagy kihívás.

A megoldás

Első lépésként a végfelhasználókkal konzultálva megértettük a bevezetés üzleti céljait és prioritásait, majd ezen információk és a specifikáció alapján készítettük el a teszt forgatókönyveket, terveztük meg a teszt ciklusokat. A különböző külföldi helyszíneken dolgozó fejlesztőkkel kialakított állandó, hatékony kapcsolatunk és a folyamatos pontos státuszaink segítették a problémák gyors kezelését. A funkcionális és integrációs tesztelés után az ügyfél érintett kollégáival közösen végeztük el az ügyfél elfogadási tesztet (UAT), és határidőre megtörténhetett a rendszer élesbe állítása.