A folyamatautomatizálás előnyei – esettanulmány

Ügyfelünk, a KBC Biztosító egy leányvállalata, több mint 400%-os megtérülést (ROI) ért el és további hasznokat realizált a díjvisszautalási folyamat automatizálásával már az első évben.

A BCA RPA csapata automatizálta a biztosításidíj visszautalás rögzítésének folyamatát, mely egy monoton, nagy számosságú tranzakciókkal és egyszerű szabályokkal rendelkező folyamat. Az új robot évente 130 000 tranzakciót végez - teljesen hibamentesen - hatszor gyorsabban, mint a manuális kezelésű folyamatban.

67 000 ügyfél 50%-kal gyorsabban kapta vissza túlfizetését az automatizálásnak köszönhetően 2019-ben, mint a megelőző években.

Javuló termelékenység

A robotoknak köszönhetően a munkatársak a napi néhány száz manuális lépés elvégzése helyett az értékteremtő tevékenységek elvégzésére koncentrálhatnak. Továbbá a Call center terhelése számottevően csökkent a vonatkozó ügytípushoz kapcsolódóan, amióta az ügyfelek jóval kevesebbet érdeklődnek a visszafizetés várható időpontjáról.

Rövidebb átfutási idő, magasabb minőség

Az ügykezelési idő (AHT – Average Handling Time) hatodára csökkent, mivel a feldolgozási idő több hét helyett néhány napra redukálódott. Az automatizálás eredményeként az emberi hibákból adódó folyamat eltérések / hibás lefutások teljesen eltűntek.

Elégedett ügyfelek és munkavállalók

Javult az ügyfélélmény a számottevően gyorsabb feldolgozás és a pontos kifizetés következtében. Ezenkívül - az ismétlődő és unalmas feladatok csökkenése miatt - a díjvisszafizetéssel foglalkozó munkatársak motiváltsága emelkedett.

Csökkenő működési költségek

Az új, teljesen digitális folyamatban, évente körülbelül 10 000 papírlappal kevesebb kerül kinyomtatásra, ezzel csökkentek az ügykezeléshez kapcsolódó költségek és nem utolsó sorban elősegítettük egy fenntarthatóbb környezet kialakítását.

Kérdésed van?

Lépj kapcsolatba velünk!

Miben tudunk segíteni?

Automatizációs tanácsadás

A jó alapok megteremtése fontos, segítünk az első lépések megtételében. 

 

Legyen szó akár a megfelelő szállítási modell kialakításának kihívásairól, esetleg a megfelelő infrastruktúrához és terméklicenchez kapcsolódó témákról, vagy „pusztán csak” arról a kérdésről, hogy mely folyamatot éri meg valójában automatizálni szakértőink készséggel állnak rendelkezésre.

Robotizált szolgáltatások

End-2-end automatizációs projekteket hajtunk végre üzleti transzformációval.

 

Hosszabb távon a jelenlegi működés átalakítása gyakran hatékonyabb, mint az elavult, manuális folyamatok automatizálása. A teljes életciklust lefedő projektjeinkben a folyamat kiválasztását az átalakítás és optimalizálás, majd az implementáció követi, végül az élesbe állt folyamat támogatásával fejezzük be feladatainkat.

Erőforrások biztosítása

Speciális szaktudásra, vagy összeszokott fejlesztőcsapatra van szükséged?

 

A házon belüli kompetencia kialakítása nem minden esetben térül meg és sokszor nehezebb feladat, mint gondolnánk. Kihívást jelenthet az erőforrások skálázása, de előfordul, hogy speciális tudással rendelkező kollégára van szükség. Tapasztalt szakértőket tudunk biztosítani a belső projektekhez vagy az agilis csapatok számára.

RPA – Hatékonyságnövelés és kiemelkedő megtérülés

Az RPA-t azért alkották meg, hogy automatizálja az időrabló és ismétlődő IT alapú üzleti folyamatokat, mégpedig úgy, hogy az ügyintézők tevékenységét utánozza a már meglévő alkalmazások felületén keresztül. Segítségével viszonylag könnyen növelhető az üzleti hatékonyság és csökkenthető a kapcsolódó működési költség. Amíg a robot precízen és fáradhatatlanul dolgozik, addig az alkalmazottak a magasabb hozzáadott értékű feladatokra fókuszálhatnak.

 

RPA-val automatizálhatóak különféle folyamatok az egyszerűtől akár a különösen összetettig, úgymint: pénzügyi elszámolások adminisztratív folyamatai, ügyfél panaszkezelés, számlafeldolgozás. Amennyiben a folyamat megfelelően került kiválasztásra, akkor a megvalósítás gyors és a befektetésünk hamar megtérül.

Blog

Központi Ügyféltörzs Kialakítása

Az üzleti folyamatok és az ügyfélkapcsolatok magja

Tovább

Unleashing Creativity

7 ChatGPT Prompting Techniques You Need to Try!

Tovább

Unlocking seamless productivity

Power Automate demystified for non-developers

Tovább

kik vagyunk?

 A BCA egy dinamikusan növekedő cég, ahol a hozzáadott érték létrehozására összpontosítva segítjük ügyfeleinket többek között a belső működésük javításban szolgáltatásainkon keresztül.

 

Az elmúlt 15 évben egy ütőképes csapatot építettünk üzleti és IT szaktudással rendelkező munkatársakból, kiemelkedő tapasztalatokat szereztünk a telekommunikáció, a bank és az energia ágazatokban. Közel 150 kollégával dolgozunk, egyre növekvő ügyfélkörrel, többnyire multinacionális vállalatokkal, akik rendszerint vezető pozíciót töltenek be a saját iparágukon belül.

 

Szenvedélyünk az automatizálás. 2016-ban szállítottuk az első sikeres RPA projektünket, azóta növeltük a csapat szaktudását a teljes spektrumon: a stratégiai fejlesztéstől, az implementáción át, az üzemeltetésig. Büszkék vagyunk rá, hogy az UiPath Gold partnerei vagyunk 2020 óta és USN (UiPath Services Network) partnerei 2021 óta.

Partnereink

kbc ina egis air france dwp bank eos mol vodafone telekom